ವಾಯುಸ್ತುತಿ ಪಾರಾಯಣ

 

 ವಾಯುಸ್ತುತಿ ಪಾರಾಯಣ

ಶ್ರೀಮದಾನಂದತೀರ್ಥಭಗವತ್ ಪಾದವಿರಚಿತಾ

 

ನಖ ಸ್ತುತಿಃ

ಓಂ

ಪಾಂತ್ವಸ್ಮಾನ್

ಪುರುಹೂತ-ವ್ಯೆರಿ-ಬಲವನ್-

ಮಾತಂಗ-ಮಾಧ್ಯದ್-ಘಟಾ-,

ಕುಂಬೋಚ್ಚಾದ್ರಿ-

ವಿಪಾಟನಾಧಿಕ-ಪಟು-

ಪ್ರತ್ಯೇಕ-ವಜ್ರಾಯಿತಾಃ        |

ಶ್ರೀಮತ್-ಕಂಠೀರವಾಸ್ಯ-

ಪ್ರತತ-ಸುನಖರಾ

ದಾರಿತಾರಾತಿ-ದೂರ-

ಪ್ರಧ್ವಸ್ತ-ಧ್ವಾಂತ-ಶಾಂತ-

ಪ್ರವಿತತ-ಮನಸಾ

ಭಾವಿತಾ ನಾಕಿವೃಂದ್ಯೆಃ      ||

 

ಲಕ್ಶ್ಮೀಕಾಂತ

ಸಮಂತ ತೋಪಿ ಕಲಯನ್

ನ್ಯೆವೇಶಿತುಸ್ತೇ ಸಮಂ,

ಪಶ್ಯಾಮ್ಯುತ್ತಮವಸ್ತು

ದೂರತರತೋ-

ಅಪಾಸ್ತಂ ರಸೋ ಯೋಷ್ಟಮಃ         |

ಯದ್-ರೋಷೋತ್ಕರ-

ದಕ್ಷ-ನೇತ್ರ-ಕುಟಿಲ-

ಪ್ರಾಂತೋತ್ಥಿತಾಗ್ನಿ-ಸ್ಫುರತ್-,

ಖದ್ಯೋತೋಪಮ-

ವಿಸ್ಫುಲಿಂಗ-ಭಸಿತಾ

ಬ್ರಹ್ಮೇಶ-ಶಕ್ರೋತ್ಕರಾಃ                                       ||

 

 

 

 

 

 

 

ಶ್ರೀಮತ್ ತ್ರಿವಿಕ್ರಮಪಂಡಿತಾಚಾರ್ಯಾ ವಿರಚಿತ

ವಾಯು ಸ್ತುತಿಃ

 

ಶ್ರೀಮದ್ - ವಿಷ್ಣ್ವಂಘ್ರಿ-ನಿಷ್ಠ ಅತಿಗುಣ -

ಗುರುತಮ

ಶ್ರೀಮದಾನಂದತೀರ್ಥ,

ತ್ರ್ಯೆ ಲೋಕ್ಯಾಚಾರ್ಯ-ಪಾದೋ-

ಜ್ಜ್ವಲ-ಜಲಜ-ಲಸತ್-

ಪಾಂಸವೋಅಸ್ಮಾನ್ ಪುನಂತು |

ವಾಚಾಂ ಯತ್ರ ಪ್ರಣೇತ್ರೀ

ತ್ರಿಭುವನಮಹಿತಾ

ಶಾರದಾ ಶಾರದೇಂದು -

ಜ್ಯೋತ್ಸ್ನಾ-ಭದ್ರ-ಸ್ಮಿತಶ್ರೀ -

ಧವಲಿತ-ಕಕುಭಾ

ಪ್ರೇಮಭಾರಂ ಬಭಾರ         || ||

 

ಉತ್ಕಂಠಾಕುಂಠ-ಕೋಲಾ-

ಹಲ-ಜವ-ವಿದಿತಾ

ಜಸ್ರ-ಸೇವಾನುವೃದ್ಧ-|

ಪ್ರಾಜ್ಞಾತ್ಮ-ಜ್ಞಾನ-ದೂತಾಂ-

ಧತಮಸ-ಸುಮನೋ-

ಮೌಲಿ-ರತ್ನಾವಲೀನಾಮ್ |

ಭಕ್ತ್ಯುದ್ರೇಕಾವಗಾಡ-

ಪ್ರಘಟನ-ಸಘಟಾತ್-

ಕಾರ-ಸಂಘೃಷ್ಯಮಾಣ-

ಪ್ರಾಂತ-ಪ್ರಾಗ್ರ್ಯಾಂಘ್ರಿ-ಪೀಠೋ-

ತ್ಥಿತ-ಕನಕ-ರಜಃ-

ಪಿಂಜರಾರಂಜಿತಾಶಾಃ                         || ||

 

ಜನ್ಮಾಧಿ-ವ್ಯಾದ್ ಉಪಾಧಿ-

ಪ್ರತಿಹತಿ-ವಿರಹ-

ಪ್ರಾಪಕಾಣಾಂ ಗುಣಾನಾಂ,

ಅಗ್ರ್ಯಾಣಾಮ್ ಅರ್ಪಕಾಣಾಮ್ |

ಚಿರಮ್ ಉದಿತ-ಚಿದಾ-

ನಂದ-ಸಂದೋಹ- ದಾನಾಂ |

ಏತೇಷಾಮೇಷ-ದೋಷ-

ಪ್ರಮುಷಿತ-ಮನಸಾಂ,

ದ್ವೇಷಿಣಾಂ ದೂಷಕಾಣಾಂ

ದ್ಯೆತ್ಯಾನಾಮ್ ಆರ್ತಿಮ್ ಅಂಧೇ

ತಮಸಿ ವಿದಧತಾಂ

ಸಂಸ್ತವೇ ನಾಸ್ಮಿ ಶಕ್ತಃ                          ||||

 

ಅಸ್ಯಾವಿಷ್ಕರ್ತುಕಾಮಂ

ಕಲಿ-ಮಲ-ಕಲುಷೇ-

ಅಸ್ಮಿನ್-ಜನೇ ಜ್ಞಾನ-ಮಾರ್ಗಂ |

ವಂದ್ಯಂ ಚಂದ್ರ ಇಂದ್ರ-ರುದ್ರ-

ದ್ಯುಮಣಿ-ಫಣಿ-ವಯೋ-

ನಾಯಕಾದ್ಯೆ ರಿಹಾದ್ಯ |

ಮದ್ವಾಖ್ಯಂ ಮಂತ್ರ-ಸಿದ್ಧಂ

ಕಿಮ್ ಉತ ಕೃತವತೋ

ಮಾರುತಸ್ಯ ಅವತಾರಂ

ಪಾತಾರಂ ಪಾರಮೇಷ್ಠ್ಯಂ

ಪದ-ಮ್ ಅಪವಿಪದಃ

ಪ್ರಾಪ್ತುರಾಪನ್ನ-ಪುಂಸಾಮ್                              ||||

 

ಉದ್ಯದ್-ವಿದ್ಯುತ್-ಪ್ರಚಂಡಾಂ

ನಿಜ-ರುಚಿ-ನಿಕರ-

ವ್ಯಾಪ್ತ-ಲೋಕಾವಕಾಶೋ,

ಬಿಭ್ರದ್ ಭೀಮೋ ಭುಜೇ ಯೋ-

ಅಭುದಿತ-ದಿನಕರಾಭ್-

 ಅಂಗದಾಢ್ಯ-ಪ್ರಕಾಂಡೇ     |

ವೀರ್ಯೋದ್ಧಾರ್ಯಾಂ ಗದಗ್ರ್ಯಾಂ

ಅಯಮ್ ಇಹ ಸುಮತಿಂ

ವಾಯುದೇವೋ ವಿದಧ್ಯಾತ್,

ಅಧ್ಯಾತ್ಮ-ಜ್ಞಾನ-ನೇತಾ

ಯತಿ-ವರ-ಮಹಿತೋ

ಭೂಮಿ-ಭೂಷಾ-ಮಣಿರ್ಮೇ                                                             ||||

 

ಸಂಸಾರೋತ್ತಾಪ-ನಿತ್ಯೋ-

ಪಶಮದ-ಸದಯ

ಸ್ನೇಹ-ಹಾಸಾಂಬುಪೂರ-,

ಪ್ರೋದ್ಯದ್-ವಿದ್ಯಾನವಿದ್ಯ-

ದ್ಯುತಿ-ಮಣಿ-ಕಿರಣ-

ಶ್ರೇಣಿ-ಸಂಪೂರಿತಾಶಃ |

ಶ್ರೀವತ್ಸಾಂಕಾಧಿವಾಸೋ-

ಉಚಿತತರ-ಸರಳ-

ಶ್ರೀಮಾದಾನಂದತೀರ್ಥ-

ಕ್ಷೀರಾಂಭೋಧಿರ್ವಿಭಿಂದ್ಯಾತ್[

ಭವದಿ ಅನಬಿಮತಂ

ಭೂರಿ ಮೇ ಭೂತಿಹೇತುಃ                   ||||

 

ಮೂರ್ಧನ್ಯೋಷೋಅಂಜಿಲಿರ್ಮೇ

ದೃಢತರಮ್ ಇಹ ತೇ

ಬದ್ಧ್ಯತೇ, ಬಂದಪಾಶ-

ಚ್ಛೇತ್ರೇ, ದಾತ್ರೇ, ಸುಖಾನಾಂ,

ಭಜತಿ, ಭುವಿ ಭವಿಷ್ಯದ್-

ವಿಧಾತ್ರೇ, ದ್ಯು-ಭರ್ತ್ರೇ |

ಅತ್ಯಂತಂ ಸಂತತಂ ತ್ವಂ

ಪ್ರದಿಶ ಪದ-ಯುಗೇ

ಹಂತ ಸಂತಾಪ-ಭಾಜಾಂ,

ಅಸ್ಮಾಕಂ ಭಕ್ತಿಮ್ ಏಕಾಂ

ಭಗವತ ಉತ ತೇ

ಮಾದವಸ್ಯ ಅಥ ವಾಯೋಃ                               ||||

 

ಸಾಭ್ರೋಷ್ಣಾಭೀಶು-ಶುಭ್ರ-

ಪ್ರಭಮಭಯ ನಭೋ

ಭೂರಿ-ಭೂಭೃದ್-ವಿಭೂತಿ-,

ಭ್ರಾಜಿಷ್ಣುರ್ಭೂ ಋರ್ಭೂಣಾಂ

ಭವನಮ್ ಅಪಿ ವಿಭೋ

ಅಭೇದಿ ಬಭ್ರೇ ಬಭೂವೇ |

ಯೇನ ಭ್ರೂ-ವಿಭ್ರಮತೇ

ಭ್ರಮಯತು ಸುಭೃಶಂ

ಬಭ್ರುವದ್ ದುರ್ಭೃತಾಶಾನ್,

ಭ್ರಾಂತಿರ್ಭೇದಾವಭಾಸ-

ಸ್ತ್ವಿತಿ ಭಯಮಭಿಭೂ-

ರ್ಭೋಕ್ಷ್ಯತೋ ಮಾಯಿಭಿಕ್ಷೂನ್                     |||

 

ಯೇ ಅಮುಂ ಭಾವಂ ಭಜಂತೇ

ಸುರ-ಮುಖ-ಸುಜನಾ-

ರಾದಿತಂ ತೇ, ತೃತೀಯಂ,

ಭಾಸಂತೇ ಭಸುರೈತೇ

ಸಹಚರ-ಚಲಿತ್ಯೆಃ-

ಚಾಮರೈಚಾರು-ವೇಷಾಃ,

ವೈಕುಂಠೇ ಕಂಠ-ಲಗ್ನ-

ಸ್ಥಿರ-ಶುಚಿ-ವಿಲಸತ್-

ಕಾಂತಿ-ತಾರುಣ್ಯ-ಲೀಲಾ-,

ಲಾವಣ್ಯ ಅಪೂರ್ಣ-ಕಾಂತಾ-

ಕುಚ-ಭರ-ಸುಲಭಾ-

ಶ್ಲೇಷ-ಸಮ್ಮೋದ-ಸಾಂದ್ರಾಃ                               ||||

 

ಆನಂದಾನ್ ಮಂದ-ಮಂದಾ

ದದತಿ ಹಿ ಮರುತಃ

ಕುಂದ-ಮಂದಾರ-ನಂದ್ಯಾ-,

ವರ್ತಾಮೋದಾನ್ ದಧಾನಾ

ಮೃದು-ಪದಮುದಿತೋದ್   

ಗೀತಕ್ಯೆಃ ಸುಂದರೀಣಾಮ್   

ವೃಂದ್ಯೆರಾವಂದ್ಯ-ಮುಕ್ತೇಂದ್-

 ವಹಿಮಗು-ಮದನಾ-

ಹೀಂದ್ರ-ದೇವೇಂದ್ರ-ಸೇವ್ಯೇ,

ಮೌಕುಂದೇ ಮಂದಿರೇ ಅಸ್ಮಿನ್

ಅವಿರತ-ಮುದಯನ್

ಮೋದಿನಾಂ ದೇವದೇವ                                    ||೧೦||

 

ಉತ್ತಪ್ತಾತುತ್ಕಟ-ತ್ವಿಟ್

ಪ್ರಕಟ-ಕಟಕಟ-

ಧ್ವಾನ-ಸಂಘಟ್ಟನೋದ್ಯದ್-

ವಿದ್ಯುದ್-ವ್ಯೂಡ-ಸ್ಫುಲಿಂಗ-

ಪ್ರಕರ-ವಿಕರಣೋತ್-

ಕ್ವಾಥಿತೇ ಬಾದಿತಾಂಗಾನ್ |

ಉದ್ಗಾಡಂ ಪಾತ್ಯಮಾನಾ

ತಮಸಿ ತತ ಇತಃ

ಕಿಂಕರೈಃ ಪಂಕಿಲೇತೇ,

ಪಂಕ್ತಿರ್ಗ್ರಾವ್ಣಾಂ ಗರಿಮ್ಣಾ

ಗ್ಲಪಯತಿ ಹಿ ಭವದ್-

ದ್ವೇಷಿಣೋ ವಿದ್ವದಾದ್ಯ                     |೧೧|

 

ಅಸ್ಮಿನ್ನ್ ಅಸ್ಮದ್-ಗುರುಣಾಂ

ಹರಿ-ಚರಣ-ಚಿರ-

ಧ್ಯಾನ-ಸನ್ಮಂಗಲಾನಾಂ,

ಯುಷ್ಮಾಕಂ ಪಾರ್ಶ್ವಭೂಮಿಂ

ದೃತ-ರಣರಣಿಕಃ-

ಸ್ವರ್ಗಿ-ಸೇವ್ಯಾಂ ಪ್ರಪನ್ನಃ   ||

ಯಸ್ತೂದಾತೇ ಸ ಆಸ್ತೇ-

ಅಧಿಭವ-ಮಸುಲಭ-

ಕ್ಲೇಶ-ನಿರ್ಮೋಕಮಸ್ತ-,

ಪ್ರಾಯಾನಂದಂ ಕಥಂಚಿನ್

ನ ವಸತಿ ಸತತಂ

ಪಂಚ-ಕಷ್ಟೇ ಅತಿಕಷ್ಟೇ                                      ||೧೨|

 

ಕ್ಷುತ್-ಕ್ಷಾಮಾನ್ ರೂಕ್ಷ-ರಕ್ಷೋ-

ರದ-ಖರ-ನಖರ

ಕ್ಷುಣ್ಣ-ವಿಕ್ಷೋಬಿತಾಕ್ಷಾನ್ |

ಆಮಗ್ನಾನ್ ಅಂಧಕೂಪೇ

ಕ್ಷುರ-ಮುಖ-ಮುಖರೈಃ

ಪಕ್ಷಿಭಿರ್ವಿಕ್ಷತಾಂಗಾನ್         

ಪೂಯಾಸೃಜ್-ಮೂತ್ರ-ವಿಷ್ಠಾ-

ಕೃಮಿ-ಕುಲ-ಕಲಿಲೇ

ತತ್ ಕ್ಷಣ-ಕ್ಷಿಪ್ತ-ಶಕ್ತ್ಯಾ-

ದ್ ಅಸ್ತ್ರ-ವ್ರಾತಾರ್ದಿತಾಂತ್ವದ್-

ದ್ವಿಷ ಉಪಜಿಹತೇ

ವ್ರಜಕಲ್ಪಾ ಜಲೂಕಾಃ                                        |೧೩|

 

ಮಾತರ್ಮೇ ಮಾತರಿಶ್ವನ್

ಪಿತುರತುಲ-ಗುರೋ

ಭ್ರಾತರಿಷ್ಟಾಪ್ತ-ಬಂಧೋ,

ಸ್ವಾಮಿನ್ ಸರ್ವಾಂತರಾತ್ಮನ್

ಅಜರ ಜರಯಿತಃ

ಜನ್ಮ-ಮೃತ್ಯಾಮಯಾನಾಮ್            |

ಗೋವಿಂದೇ ದೇಹಿ ಭಕ್ತಿಂ

ಭವಿತಿ ಚ ಭಗವನ್

ಊರ್ಜಿತಾಂ ನಿರ್ನಿಮಿತ್ತಾಂ,

ನಿರ್ವ್ಯಾಜಾಂ ನಿಶ್ಚಲಾಂ

ಸದ್-ಗುಣ-ಗಣ-ಬೃಹತೀಂ

ಶಾಶ್ವತೀಮ್ ಆಶು ದೇವ                                      ||೧೪||

 

ವಿಷ್ಣೋರತ್ಯುತ್ತಮತ್ವಾತ್-

ಅಖಿಲ-ಗುಣ-ಗಣ್ಯೆಃ

ತತ್ರ ಭಕ್ತಿಂ ಗರಿಷ್ಟಾಂ,

ಸಂಶ್ಲಿಷ್ಟೇ ಶ್ರೀ-ಧರಾಭ್ಯಾಮ್-

 ಅಮುಮ್ ಅಥ, ಪರಿವಾ-

ರಾತ್ಮನಾ ಸೇವಕೇಷು           |

ಯಃ ಸಂಧತ್ತೇ

ವಿರಿಂಚ-ಶ್ವಸನ-ವಿಹಗಪಾ-

ಅನಂತ-ರುದ್ರ ಇಂದ್ರ-ಪೂರ್ವೇಷ್ವ-,

 ಆದ್ಯಾಯಂ-ತಾರತಮ್ಯಂ,

ಸ್ಪುಟಮ್ ಅವತಿ, ಸದಾ

ವಾಯು ಅಸ್ಮದ್-ಗುರುಸ್ತಮ್                            ||೧೫||

 

ತತ್ವ-ಜ್ಞಾನ್ ಮುಕ್ತಿಭಾಜಃ

ಸುಖಯಸಿ ಹಿ ಗುರೋ

ಯೋಗ್ಯತಾ-ತಾರತಮ್ಯಾತ್,

ಆದತ್ಸೇ ಮಿಶ್ರ-ಬುದ್ಧೀನ್

ತ್ರಿದಿವ-ನಿರಯ-ಭೂ-

ಗೋಚರಾನ್ ನಿತ್ಯ-ಬದ್ಧಾನ್            |

ತಾಮಿಸ್ರಾಂಧಾದಿಕಾಖ್ಯೇ

ತಮಸಿ ಸುಬಹುಲಂ

ದುಃಖಯಸ್ ಅನ್ಯಥಾ-ಜ್ಞಾನ್,

ವಿಷ್ಣೋ ಆಜ್ಞಾಭಿಇತ್ಥಂ

ಶ್ರುತಿ-ಶತ-ಮಿತಿಹಾ-

ಸಾದಿ ಚಾಕರ್ಣಯಾಮಃ                                     ||೧೬||

 

ವಂದೇ ಹಂ ತಾಂ ಹನೂಮಾನ್

ಇತಿ ಮಹಿತ-ಮಹಾ-

ಪೌರುಷೋ ಬಾಹುಶಾಲಿ,

ಖ್ಯಾತಸ್ತೇ ಅಗ್ರೋ ಅವತಾರಃ

ಸಹಿತ ಇಹ ಬಹು-

ಬ್ರಹ್ಮಚರ್ಯಾದಿ-ಧರ್ಮೈಃ |

ಸಸ್ನೇಹಾನಾಂ ಸಹಸ್ವಾನ್

ಅಹರ ಹರಹಿತಂ

ನಿರ್ದಹನ್ ದೇಹಭಾಜಾಂ,

ಅಂಹೋ ಮೋಹ ಅಪಹೋ ಯಃ

ಸ್ಪ್ರಹಯತಿ ಮಹತೀಂ

ಭಕ್ತಿಮ್ ಅದ್ಯಾಪಿ ರಾಮೇ                                   |೧೭|

 

ಪ್ರಾಕ್ ಪಂಚಾಶತ್-ಸಹಸ್ರೈಃ

ವ್ಯೆವಹಿತ-ಮ್ ಅಮಿತಂ

ಯೋಜನ್ಯೆಃ ಪರ್ವತಂ ತ್ವಂ,

ಯಾವತ್ ಸಂಜೀವನಾದ್ಯೌ-

ಷದ-ನಿಧಿಮಧಿಕ-

ಪ್ರಾಣ ಲಂಕಾಮ್ ಅನ್ಯೆಷೀಃ               |

ಅದ್ರಾಕ್ಷೀತ್ ಉತ್ಪತಂತಂ

ತತ ಉತ ಗಿರಿಮ್ ಉತ್

ಪಾಟಯಂತಂ ಗೃಹಿತ್ವಾ ಯಾಂತಾಮ್,

 ಖೇ ರಾಘವಾಂಘ್ರೌ,

ಪ್ರಣತಮ್ ಅಪಿ, ತದ್ಯೆ-

ಏಕ-ಕ್ಷಣೇ ತ್ವಾಂ ಹಿ ಲೋಕಃ                              |೧೮|

 

ಕ್ಷಿಪ್ತಃ ಪಶ್ಚಾತ್ ಸಲೀಲಂ

ಶತಮ್ ಅತುಲ-ಮತೇ

ಯೋಜನಾನಾಂ ಸ ಉಚ್ಚ-

ತಾವದ್ ವಿಸ್ತಾರವಾಂಶ್ಚಾ-

ಪ್ಯುಪಲ-ಲವ, ಇವ

ವ್ಯಗ್ರ-ಬುದ್ಧ್ಯಾತ್ವಯ ಅತಃ |

ಸ್ವ-ಸ್ವ-ಸ್ಥಾನ-ಸ್ಥಿತಾತಿ-

ಸ್ಥಿರ-ಶಕಲ-ಶಿಲಾ-

ಜಾಲ-ಸಂಶ್ಲೇಷ-ನಷ್ಟ-

ಚ್ಛೇದಾಂಕಃ ಪ್ರಾಗಿವಾಭೂತ್

ಕಪಿ-ವರ-ವ, ಪುಷಃ ತೇ

ನಮಃ ಕೌಶಲಾಯ                                               ||೧೯||

 

ದೃಷ್ಟ್ವಾ ದುಷ್ಟಾಧಿಪೋರಃ,

ಸ್ಫುಟಿತ-ಕನಕ-ಸದ್-

ವರ್ಮ-ಘೃಷ್ಟಾಸ್ಥಿ-ಕೂಟಂ,

ನಿಷ್ಪಿಷ್ಟಂ ಹಾಟಕಾದ್ರಿ-

ಪ್ರಕಟ-ತಟ-ತಟಾ-

ಕಾತಿ-ಶಂಕೋ ಜನೋಅಭೂತ್       |

ಯೇನಾ ಅಜೌ ರಾವಣಾರಿ-

ಪ್ರಿಯ-ನಟನ-ಪಟುಃ

ಮುಷ್ಟಿ ಇಷ್ಟಂ ಪ್ರದೇಷ್ಟುಂ,

ಕಿಂ ನೇಷ್ಟೇ ಮೇ ಸ ತೇಷ್ಟಾ-

ಅಪದ-ಕಟಕ-ತಟಿತ್-

ಕೋಟಿ-ಭಾಮೃಷ್ಟ-ಕಾಷ್ಟಃ                                 ||೨೦||

 

ದೇವ್ಯಾದೇಶ-ಪ್ರಣೀತಿ-

ದ್ರುಹಿಣ-ಹರ-ವರಾ-

ವಧ್ಯ-ರಕ್ಷೋ-ವಿಘಾತಾದ್-,

ಆದ್ಯ ಅಸೆವೋದ್ಯದ್-ದಯಾರ್ದ್ರಃ

ಸಹಭುಜಮ್ ಅಕರೋತ್

ರಾಮ-ನಾಮಾ ಮುಕುಂದಃ |

ದುಷ್ಪ್ರಾಪೇ ಪಾರಮೇಷ್ಟ್ಯೇ

ಕರತಲಮ್ ಅತುಲಂ

ಮೂರ್ದ್ನಿ ವಿನ್ಯಸ್ಯ ಧನ್ಯಂ,

ತನ್ವನ್ ಭೂಯಃಪ್ರಭೂತ-

ಪ್ರಣಯ-ವಿಕಿಸಿತಾಬ್ಜೇ-

ಕ್ಷಣಸ್ತ್ವೇಕ್ಷಮಾಣಃ                 |೨೧|

 

ಜಘ್ನೇ ನಿಘ್ನೇನ ವಿಘ್ನೋ

ಬಹುಲ-ಬಲ-ಬಕ-

ಧ್ವಂಸನಾದ್ ಯೇನ ಶೋಚದ್,

ವಿಪ್ರಾನುಕ್ರೋಶ- ಪಾಶ್ಯೆಃ

ಅಸು-ವಿಧೃತಿ-ಸುಖ-

ಸ್ಯೆ ಕಚಕ್ರಾ-ಜನಾನಾಮ್     |

ತಸ್ಮ್ಯೆ ತೇ ದೇವ ಕುರ್ಮಃ

ಕುರುಕುಲ-ಪತಯೇ

ಕರ್ಮಣಾ ಚ ಪ್ರಣಾಮಾನ್,

ಕಿರ್ಮೀರಂ ದುರ್ಮತೀನಾಂ

ಪ್ರಥಮಮಥ ಚ ಯೋ

ನರ್ಮಣಾ ನಿರ್ಮಮಾಥ                                     |೨೨|

 

ನಿರ್ಮೃದ್ನನ್ನ್ ಅತ್ಯಯತ್ನಂ

ವಿಜರ-ವರ ಜರಾ-

ಸಂಧ-ಕಾಯಾಸ್ಥಿ-ಸಂಧೀನ್,

ಯುದ್ದೇ ತ್ವಂ ಸ್ವಧ್ವರೇವಾ

ಪಶುಮಿವ ದಮಯನ್

ವಿಷ್ಣು-ಪಕ್ಷ-ದ್ವಿಡೀಶಮ್     |

ಯಾವತ್ ಪ್ರತ್ಯಕ್ಷ-ಭೂತಂ

ನಿಖಿಲ-ಮಖ-ಭುಜಂ

ತರ್ಪಯಾಮಾಸಿಥಾಸೌ,

ತಾವತ್ಯಾಯೋಜಿ ತೃಪ್ತ್ಯಾ

ಕಿಮು ವದ ಭಗವನ್

ರಾಜಸೂಯಾಶ್ವಮೇಧೇ                                     ||೨೩||

 

ಕ್ಷ್ವೇಲಾಕ್ಷೀಣಾಟ್ಟಹಾಸಂ

ತವ ರಣಮರಿ-ಹನ್

ಉದ್ಗದೋದ್ದಾಮ-ಬಾಹೋ,

ಬಹ್ವ ಕ್ಷೋಹಿಣ್ಯನೀಕ-

ಕ್ಷಪಣ-ಸುನಿಪುಣಂ

ಯಸ್ಯ ಸರ್ವೋತ್ತಮಸ್ಯ       |

ಶುಶ್ರೂಷಾರ್ಥಂ ಚಕರ್ಥ

ಸ್ವಯಮಯ-ಮಿಹ ಸಂ-

ವಕ್ತುಮಾನಂದತೀರ್ಥ-,

ಶ್ರೀಮನ್ನಾಮನ್ ಸಮರ್ಥಃ

ತ್ವಮಪಿ ಹಿ ಯುವಯೋಃ

ಪಾದಪದ್ಮಂ ಪ್ರಪದ್ಯೇ                                         ||೨೪||

ದ್ರುಹ್ಯಂತೀಂ ಹೃದ್-ರುಹಂ ಮಾಂ

ದ್ರುತ-ಮನಿಲ ಬಲಾದ್,

ದ್ರಾವಯಂತೀಮವಿದ್ಯಾ-,

ನಿದ್ರಾಂ ವಿದ್ರಾವ್ಯ ಸದ್ಯೋ-

ರಚನ-ಪಟುಮಥಾ

ಪಾದ್ಯ ವಿದ್ಯಾ-ಸಮುದ್ರ      |

ವಾಗ್ದೇವೀ ಸಾ ಸುವಿದ್ಯಾ-

ದ್ರವಿಣ-ದ ವಿದಿತಾ ದ್ರೌಪದೀ

ರುದ್ರ-ಪತ್ನ್ಯಾ-

ದ್ಯುದ್ರಿಕ್ತಾ ದ್ರಾಗಭದ್ರಾತ್

ರಹಯತು ದಯಿತಾ

ಪೂರ್ವಭೀಮಾಜ್ಞಯಾ ತೇ                                                  ||೨೫||

 

ಯಾಭ್ಯಾಂ ಶುಶೄಷುರಾಸೀಃ

ಕುರು-ಕುಲ-ಜನನೇ

ಕ್ಷತ್ರ-ವಿಪ್ರೋದಿತಾಭ್ಯಾಂ,

ಬ್ರಹ್ಮಭ್ಯಾಂ ಬ್ರಹ್ಮಿತಾಭ್ಯಾಂ,

ಚಿತಿ-ಸುಖ-ವಪುಷಾ

ಕೃಷ್ಣ-ನಾಮಾಸ್ಪದಾಭ್ಯಾಮ್             |

ನಿರ್ಭೇದಾಭ್ಯಾಂ ವಿಶೇಶಾದ್

ದ್ವಿ-ವಚನ-ವಿಷಯಾ-

ಭ್ಯಾಮ್ ಉಭಾಭ್ಯಾಮಮೂಭ್ಯಾಂ

ತುಭ್ಯಂ ಚ ಕ್ಷೇಮದೇಭ್ಯಃ

ಸರಸಿಜ-ವಿಲಸ-

ಲೋಚನೇಭ್ಯೋ ನಮೋಸ್ತು                                           ||೨೬||

 

ಗಚ್ಛನ್ ಸೌಗಂಧಿಕಾರ್ಥಂ

ಪಥಿ ಸ ಹನುಮತಃ

ಪುಚ್ಛಮ್ ಅಚ್ಛಸ್ಯ ಭೀಮಃ

ಪ್ರೋದ್ದರ್ತುಂ ನಾಶಕತ್ ಸಃ

ತ್ವಮುಮ್ ಉರು-ವಪುಷಾ

ಭೀಷಯಾಮಾಸ ಚೇತಿ       |

ಪೂರ್ಣ-ಜ್ಞಾನೌಜಸೋಸ್ತೇ

ಗುರುತಮ ವಪುಷೋಃ

ಶ್ರೀಮದಾನಂದತೀರ್ಥ-,

ಕ್ರೀಡಾ-ಮಾತ್ರಂ ತದೇತತ್

ಪ್ರಮದ-ದ ಸುಧೀಯಾಂ

ಮೋಹಕ ದ್ವೇಷಭಾಜಾಮ್                                               ||೨೭||

 

ಬಹ್ವೀಃ ಕೋಟೀರ ಟೀಕಃ

ಕುಟುಇಲ-ಕಟು-ಮತೀನ್

ಉತ್ಕಟಾಟೋಪ-ಕೋಪಾನ್,

ದ್ರಾಕ್ ಚ ತ್ವಂ ಸತ್ವರತ್ವಾತ್-

ಶರಣದ ಗದಯಾ

ಪೋಥಯಾಮಾಸಿಥ ಅರೀನ್            |

ಉನ್ಮಥ್ಯ ಅತಥ್ಯ-ಮಿಥ್ಯಾ-

ತ್ವ-ವಚನ-ವಚನಾನ್-

ಉತ್ಪಥಾ-ತಾಂಸ್ತಥ ಅನ್ಯಾನ್

ಪ್ರಾಯಚ್ಛಃ ಸ್ವ-ಪ್ರಿಯಾಯ್ಯೆ

ಪ್ರಿಯತಮ-ಕುಸಮಂ

ಪ್ರಾಣ ತಸ್ಮ್ಯೆ ನಮಸ್ತೇ                                                                             ||೨೮||         

 

ದೇಹಾದುತ್ಕ್ರಾಮ್ ಇತಾನಾ-

ಮ್ ಅಧಿಪತಿ-ಅಸತಾಂ

ಅಕ್ರಮಾದ್ ವಕ್ರ-ಬುದ್ದಿಃ,

ಕ್ರುದ್ದಃ ಕ್ರೋದ್ಯೆಕ-ವಶ್ಯಃ

ಕ್ರಿಮಿಇವ ಮಣಿಮಾನ್

ದುಷ್ಕೃತೀ ನಿಷ್ಕ್ರಿಯಾರ್ಥಮ್|

ಚಕ್ರೇ-ಭೂ-ಚಕ್ರಮ್ ಏತ್ಯ

ಕ್ರಕಚಮ್ ಇವ ಸತಾಂ

ಚೇತಸಃ ಕಷ್ಟ-ಶಾಸ್ತ್ರಂ,

ದುತರ್ಕಂ ಚಕ್ರಪಾಣೇಃ

ಅಗುಣ-ಗಣ-ವಿರಹಂ

ಜೀವಿತಾಂ ಚಾಧಿಕೃತ್ಯ                                        ||೨೯||

 

ತದ್-ದುಷ್ಪ್ರೇಕ್ಷಾನುಸಾರಾತ್

ಕತಿಪಯ-ಕುನರೈಃ-

ಆದೃತೋನೆಯೃರ್ವಿಸೃಷ್ಟೋ,

ಬ್ರಹ್ಮಾಹಂ ನಿರ್ಗುಣೋಹಂ

ವಿತಥ-ಮಿದಮಿತಿ

ಹ್ಯೇಷ ಪಾಷಂಡವಾದಃ       |

ತದ್-ಯುಕ್ತ್ಯಾಭಾಸ-ಜಾಲ-

ಪ್ರಸರ-ವಿಷ-ತರೂ-

ದ್ದಾಹ-ದಕ್ಷ-ಪ್ರಮಾಣ-,

ಜ್ವಾಲಾ-ಮಾಲಾಧರೋಆಗ್ನಿಃ

ಪವನ ವಿಜಯತೇ

ತೇಅವತಾರತ್ರತೀಯಃ                                         ||೩೦||

 

ಆಕ್ರೋಶಂತೋ ನಿರಾಶಾಃ

ಭಯ-ಭರ-ವಿವಶ-

ಸ್ವಾಶಯಾಃ ಚಿನ್ನದರ್ಪಾಃ

ವಾಶಂತೋ ದೇಶ-ನಾಶ

ತ್ವಿತಿ ಬತ ಕುಧಿಯಾಂ

ನಾಶಮ್ ಆಶಾ ದಶಾಶು      |

ಧಾವಂತೋ ಅಶ್ಲೀಲ-ಶಿಲಾ

ವಿತಥ-ಶಪಥ-ಶಾಪ ಅಶಿವಾಃ

ಶಾಂತ-ಶೌರ್ಯಾಃ

ತ್ವದ್-ವ್ಯಾಕ್ಯ-ಸಿಂಹನಾದೇ

ಸಪದಿ ದದೃಶಿರೇ

ಮಾಯೀ-ಗೋಮಾಯಿವಸ್ತೇ                                                             ||೩೧||

 

ತ್ರಿಷ್ವಪ್ಯೇವಾವತಾರೇ

ಷ್ವ ಅಭಿ-ಅಪಘೃಣಂ

ಹಿಂಸಿತೋ ನಿರ್ವಿಕಾರಃ,

ಸವಜ್ಞಃ ಸರ್ವಶಕ್ತಿಃ

ಸಕಲ-ಗುಣ-ಗಣಾ-

ಪೂರ್ಣ-ರೂಪ-ಪ್ರಗಲ್ಭಃ      |

ಸ್ವಚ್ಛಃ ಸ್ವಚ್ಛಂದ-ಮೃತ್ಯುಃ

ಸುಖಯಸಿ ಸುಜನಂ

ದೇವಕಿಂ ಚಿತ್ರಮತ್ರ,

ತ್ರಾತಾ ಯಸ್ಯ ತ್ರಿಧಾಮಾ

ಜಗುದತ ವಶಗಂ

ಕಿಂಕರಾಃ ಶಂಕರಾದ್ಯಾಃ                                      |೩೨|

 

ಉದ್ಯನ್ಮಂದ-ಸ್ಮಿತಶ್ರೀ-

ಮೃದು ಮಧು-ಮಧುರಾ,

ಲಾಪ- ಪೀಯೂಷ-ಧಾರಾ-

ಪೂರಾಸೇಕೋಪಶಾಂತಾ-

ಸುಖ-ಸುಜನ-ಮನೋ-

ಲೋಚನ ಆಪೀಯ ಮಾನಮ್          |

ಸಂದ್ರಕ್ಷ್ಯೇ ಸುಂದರಂ ಸಂ-

ದುಹದಿಹ ಮಹದ್-

ಆನಂದಮ್ ಆನಂದತೀರ್ಥ,

ಶ್ರೀಮದ್-ವಕ್ತ್ರೇಂದು-ಬಿಂಬಂ

ದುರಿತ-ನುದುದಿತಂ

ನಿತ್ಯದ್ ಅಹಂ ಕದಾ ನು                                     ||೩೩||

 

ಪ್ರಾಚೀನಾಚೀರ್ಣ-ಪುಣ್ಯೋ-

ಚ್ಚಯ-ಚತುರ-ತರ-

ಆಚಾರತಚಾರು-ಚಿತ್ತಾನ್,

ಅತ್ಯುಚ್ಚಾಂ ರೋಚಯಂತೀಂ

ಶ್ರುತಿ-ಚಿತ-ವಚನಾಂ

ಛ್ರಾವಕಾಂಶ್ಛೋದ್ಯ-ಚುಂಚೂನ್|

ವ್ಯಾಖ್ಯಾಂ ಉತ್ಪಾತ-ದುಃಖಾಂ

ಚಿರಮ್ ಉಚಿತ-ಮಹಾ

ಚಾರ್ಯ ಚಿಂತಾರತಾಂತೇ,

ಚಿತ್ರಾಂ ಸಚ್ಛಾಸ್ತ್ರ-ಕರ್ತಃ-

ಚರಣ-ಪರಿಚರಾಂ-

ಛ್ರಾವಯ ಅಸ್ಮಾಂಶ್ಚ ಕಿಂಚಿತ್                                           ||೩೪||

 

ಪೀಠೇ ರತ್ನೋಪಕ್ಲೃಪ್ತೇ

ರುಚಿರ-ರುಚಿ-ಮಣಿ-

ಜ್ಯೋತಿಷಾ ಸನ್ನಿಷಣ್ಣಂ

ಬ್ರಹ್ಮಾಣಂ ಭಾವಿನಂ ತ್ವಾಂ                                                                    

ಜ್ವಲತಿ ನಿಜಪದೇ

ವ್ಯೆದಿಕಾದ್ಯಾ ಹಿ ವಿದ್ಯಾಃ       |

ಸೇವಂತೇ ಮೂರ್ತಿಮತ್ಯಃ

ಸುಚರಿತ ಚರಿತಂ

ಭಾತಿ ಗಂಧರ್ವ-ಗೀತಂ,

ಪ್ರತ್ಯೇಕಂ ದೇವ-ಸಂಸತ್-

ಸ್ವಪಿ ತವ ಭಗವನ್

ನರ್ತಿತ-ದ್ಯೋ-ವಧೂಷು                                   ||೩೫||

 

ಸಾನುಕ್ರೋಶ್ಯೆಃ ಅಜಸ್ರಂ    

ಜನಿ-ಮೃತಿ-ನಿರಯಾ-

ದ್ಯು ಉರ್ಮಿ-ಮಾಲ ಆವಿಲೇ ಅಸ್ಮಿನ್,

ಸಂಸಾರಾಬ್ಧೌ ನಿಮಗ್ನಾಂ

ಛರಣ-ಮ್ ಅಶರಣಾ-

ನ್ ಇಚ್ಛತೋ ವೀಕ್ಷ್ಯ ಜಂತೂನ್       |

ಯುಷ್ಮಾಭಿಃ ಪ್ರಾರ್ಥಿತಃ ಸನ್

ಜಲನಿಧಿ-ಶಯನಃ

ಸತ್ಯವತ್ಯಾಂ ಮಹರ್ಷೇಃ

ವ್ಯಕ್ತಃ ಚಿನ್ಮಾತ್ರಾ-ಮೂರ್ತಿಃ

ನ ಖಲು ಭಗವತಃ

ಪ್ರಾಕೃತೋ ಚಾತು ದೇಹಃ                  |೩೬||

 

ಅಸ್ತ-ವ್ಯಸ್ತಂ ಸಮಸ್ತ

ಶೃತಿ-ಗತಮ್ ಅಧಮ್ಯೆಃ

ರತ್ನ-ಪೂಗಂ ಯಥಾ ಅಂಧ್ಯೆಃ

ಅರ್ಥಂ ಲೋಕೋಪಕೃತ್ಯೆ

ಗುಣ-ಗಣ-ನಿಲಯಃ

ಸೂತ್ರಯಾಮಾಸ ಕೃತ್ಸ್ನಮ್             |

ಯೋಅಸೌ ವ್ಯಾಸಾಭಿಧಾನಃ-

ತಮಹಮ್ ಅಹರಹಃ

ಭಕ್ತಿತಃತ್ವತ್-ಪ್ರಸಾದಾತ್,

ಸದ್ಯೋ ವಿದ್ಯೋಪಲಬ್ಧ್ಯೆ

ಗುರುತಮಮ್ ಅಗುರುಂ

ದೇವದೇವಂ ನಮಾಮಿ                                        ||೩೭||

 

ಆಜ್ಞಾಮನ್ಯೆರಧಾರ್ಯಾಂ

ಶಿರಸಿ ಪರಿಸರದ್-

ರಶ್ಮಿ-ಕೋಟೀರ-ಕೋಟೌ,

ಕೃಷ್ಣಸ್ಯಾಕ್ಲಿಷ್ಟ-ಕರ್ಮಾ

ದಧದನು-ಸರಣಾ-

ದರ್ಥಿತೋ ದೇವ-ಸಂಘ್ಯೆಃ  |

ಭೂಮಾವಾಗತ್ಯ ಭೂಮನ್

ಅಸುಕರಮಕರೋಃ

ಬ್ರಹ್ಮಸೂತ್ರಸ್ಯ ಭಾಷ್ಯಂ,

ದುರ್ಭಾಷ್ಯಂ ವ್ಯಸ್ಯ ದಸ್ಯೋಃ

ಮಣಿಮತ ಉದಿತಂ

ವೇದ-ಸದ್-ಯುಕ್ತಿಭಿತ್ವಮ್                                               ||೩೮||

 

ಭೂತ್ವಾ ಕ್ಷೇತ್ರೆ ವಿಶುದ್ಧೇ

ದ್ವಿಜ-ಗಣ-ನಿಲಯೇ

ರೂಪ್ಯಪೀಠಾಭಿಧಾನೇ

ತತ್ರಾಪಿ ಬ್ರಹ್ಮಜಾತಿಃ-

ತ್ರಿಭುವನ-ವಿಶದೇ

ಮದ್ಯಗೇಹಾಖ್ಯ-ಗೇಹೇ         |

ಪಾರಿವ್ಯಾಜ್ಯಾಧಿರಾಜಃ

ಪುನರಪಿ ಬದರೀಂ

ಪ್ರಾಪ್ಯ ಕೃಷ್ಣಂ ಚ ನತ್ವಾ,

ಕೃತ್ವಾ ಭಾಷ್ಯಾಣಿ ಸಮ್ಯಕ್

ವ್ಯತುನತ ಚ ಭವಾನ್

ಭಾರತಾರ್ಥಪ್ರಕಾಶಮ್                      ||೩೯||

 

ವಂದೇ ತಂ ತ್ವಾ ಸುಪೂರ್ಣ

ಪ್ರಮತಿ-ಮನುದಿನಾ-

ಸೇವಿತಂ ದೇವವೃಂದ್ಯೆಃ

ವಂದೇ ವಂದಾರುಮೀಶೇ

ಶ್ರಿಯ ಉತ ನಿಯತಂ

ಶ್ರೀಮದಾನಂದತೀರ್ಥಮ್ |

ವಂದೇ ಮಂದಾಕಿನಿ-ಸತ್-

ಸರಿದಮಲ-ಜಲಾ-

ಸೇಕ-ಸಾಧಿಕ್ಯ-ಸಂಗಂ,

ವಂದೇಹಂ ದೇವ ಭಕ್ತ್ಯಾ

ಭವ-ಭಯ-ದಹನಂ

ಸಜ್ಜನಾನ್ ಮೋದಯಂತಮ್                                        ||೪೦||

 

ಸುಬ್ರಹ್ಮಣ್ಯಾಖ್ಯ-ಸೂರೇಃ

ಸುತ ಇತಿ ಸುಭೃಶಂ

ಕೇಶವಾನಂದತೀರ್ಥ-,

ಶ್ರೀಮತ್-ಪಾದಾಬ್ಜ-ಭಕ್ತಃ

ಸ್ತುತಿಮಕೃತ ಹರೇಃ

ವಾಯುದೇವಸ್ಯ ಚಾಸ್ಯ      |

ತತ್-ಪಾದಾರ್ಚಾದರೇಣ

ಗ್ರಥಿತ-ಪದ-ಲಸ-

ನ್ಮಾಲಯಾ ತ್ವೇತಯಾ ಯೇ,                     

ಸಂರಾಧ್ಯಾಮೂ ನಮಂತಿ

ಪ್ರತತ-ಮತಿ-ಗುಣಾ

ಮುಕ್ತಿಮೇತೇ ವ್ರಜಂತಿ                                         ||೪೧||

 

ಇತಿ ಶ್ರೀಮತ್ ತ್ರಿವಿಕ್ರಮಪಂಡಿತಾಚಾರ್ಯ ವಿರಚಿತಾ ವಾಯುಸ್ತುತಿಃ ಸಮಾಪ್ತಾ ||

 

ಓಂ

ಪಾಂತ್ವಸ್ಮಾನ್

ಪುರುಹೂತ-ವ್ಯೆರಿ-ಬಲವನ್-

ಮಾತಂಗ-ಮಾಧ್ಯದ್-ಘಟಾ-,

ಕುಂಬೋಚ್ಚಾದ್ರಿ-

ವಿಪಾಟನಾಧಿಕಪ್ರತ್ಯೇಕ-ವಜ್ರಾಯಿತಾಃ             |

ಶ್ರೀಮತ್-ಕಂಠೀರವಾಸ್ಯ-

ಪ್ರತತ-ಸುನಖರಾ

ದಾರಿತಾರಾತಿ-ದೂರ-

ಪ್ರದ್ವಸ್ತ-ಧ್ವಾಂತ-ಶಾಂತ-

ಪ್ರವಿತತ-ಮನಸಾ

ಭಾವಿತಾ ನಾಕಿವೃಂದ್ಯೆಃ

 

ಲಕ್ಶ್ಮೀಕಾಂತ

ಸಮಂತ ತೋಪಿ ಕಲಯನ್

ನ್ಯೆವೇಶಿತುಸ್ತೇ ಸಮಂ,

ಪಶ್ಯಾಮ್ಯುತ್ತಮವಸ್ತು

ದೂರತರತೋ-

ಪಾಸ್ತಂ ರಸೋ ಯೋಷ್ಟಮಃ             |

ಯದ್-ರೋಷೋತ್ಕರ-

ದಕ್ಷ-ನೇತ್ರ-ಕುಟಿಲ-

ಪ್ರಾಂತೋತ್ಥಿತಾಗ್ನಿ-ಸ್ಫುರತ್-,

ಖದ್ಯೋತೋಪಮ-

ವಿಸ್ಫುಲಿಂಗ-ಬಸಿತ

ಬ್ರಹ್ಮೇಶ-ಶಕ್ರೋತ್ಕರಾಃ                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Featured Post

Sarvamoola grantha parichaya

Sarvamoola Granthagala parichaya By Shri Nagendrachar   To understand Bhagavantha is a great sadhana.   In the ancient days people w...